Zarządzanie tożsamością i dostępem użytkownika, czyli o co chodzi z IDP?
Czym jest tożsamość użytkownika? Z czego wynika potrzeba zarządzania dostępem w firmie? Jak działa tzw. IDP? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w artykule.
Celem każdej firmy jest sprawne działanie w celu zaspokojenia potrzeb klientów. Ilość złożoności i skomplikowania różnych procesów wewnątrz organizacji powoduje chaos i dezorganizację. Kluczowe jest, aby procesy biznesowe przebiegały sprawnie i efektywnie. W tym artykule dowiesz się jak zoptymalizować procesy biznesowe metodą mapowania procesów, tak aby zwiększyć efektywność organizacji.
Proces biznesowy jest to zbiór zadań lub czynności, wykonywanych jednocześnie lub kolejno przez ludzi, lub systemy komputerowe, wewnątrz organizacji. Procesy biznesowe stanowią wartość dodaną dla organizacji i pomagają w osiąganiu celów biznesowych. Aby organizacja mogła działać efektywnie, wszystkie procesy biznesowe powinny mieć jasno ustalone ramy. Uporządkowany proces składa się z działań, które są usytuowane w czasie i przestrzeni. Każdy proces biznesowy powinien stanowić element w strukturze organizacyjnej.
Metoda mapowania procesów biznesowych polega na zidentyfikowaniu sposobu, w jaki funkcjonuje organizacja. Zdefiniowaniu podlega wszystko, co dzieje się w poszczególnych częściach firmy, ponieważ funkcjonujące w ich ramach procesy wzajemnie się przenikają. Dzięki zastosowaniu metody mapowania procesy podlegają weryfikacji. Odkryte zostają luki procesowe, wąskie gardła i miejsca, gdzie procesy się powielają, niepotrzebnie angażując ograniczone zasoby firmowe. W wyniku mapowania procesów powstaje jasny obraz pomagający w efektywnym zarządzaniu i tworzeniu przestrzeni do wzrostu wydajności. Informacje zbierane są za pomocą wywiadu, obserwacji lub dokumentacji procesowej dostępnej w organizacji.
Podczas mapowania procesów biznesowych otrzymujemy informacje o procesach w firmie, które są nieefektywne i należy je zoptymalizować. Zazwyczaj otrzymujemy informacje o różnicy pomiędzy zadeklarowanym przebiegiem procesu a jego rzeczywistym wynikiem. Podczas mapowania procesu na wierzch wychodzą wszystkie problemy związane z nieefektywnością. Mapowanie procesów biznesowych stanowi fundament dla optymalizacji oraz usprawnień w firmie. Znając problemy występujące w procesach, możemy przystąpić do ich eliminacji lub poprawić ich szybkość oraz skuteczność.
Mapowanie procesów biznesowych jest początkiem do zwiększania efektywności, uwolnienia zasobów i eliminacji wąskich gardeł w organizacji. Kontrola nad zachodzącymi procesami biznesowymi pomaga w skutecznym zarządzaniu firmą.
Dowiedz się, co Twoja firma może zyskać dzięki zmapowaniu procesów biznesowych. Umów się na darmową i niezobowiązującą konsultację.
Chcesz dowiedzieć się więcej o usprawnianiu procesów biznesowych? Przeczytaj artykuł o tym, jak wykorzystać BPM do usprawnienia procesów biznesowych.
Zarządzanie tożsamością i dostępem użytkownika, czyli o co chodzi z IDP?
Czym jest tożsamość użytkownika? Z czego wynika potrzeba zarządzania dostępem w firmie? Jak działa tzw. IDP? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w artykule.
Bezpieczeństwo
Hej, hej... Programisto, to kolejny artykuł dla Ciebie! Druga część artykułu na temat wzorców projektowych. Poznaj Adapter oraz Memento.
Programowanie
Programisto, to artykuł dla Ciebie! Łap garść przydatnych informacji na temat wzorców projektowych.
Programowanie