System do zarządzania relacją z klientem
Dowiedz się więcejLingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 września 2005 roku w Warszawie. Spółka zatrudnia około 1500 specjalistów w Polsce i za granicą. Przedsiębiorstwo wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania i prezentacji danych. Specjalizuje się również w nowoczesnych technologiach, takich jak Data Science, AI czy e-commerce.
Wyzwanie
Głównym wyzwaniem firmy Lingaro było zapewnienie efektywnego kanału sprzedaży aukcyjnej zamortyzowanego sprzętu komputerowego na rzecz pracowników firmy. Lingaro potrzebowało narzędzia, które pozwoli na wprowadzenie długotrwałego procesu recommerce*, by nadać starym urządzeniom nowe życie.
*Recommerce to praktyka kupowania i sprzedawania używanych (w pełni wartościowych) towarów za pośrednictwem platformy e-commerce utworzonej tylko w tym celu.
Rozwiązanie
LINGARO zdecydowało się na skorzystanie z platformy do wyprzedaży wewnętrznych KupTam.pl.
Wyprzedaże Lingaro organizowane są dla polskiego oddziału firmy i gromadzą około 800 osób chętnych do zakupu zamortyzowanego sprzętu elektronicznego. Odbywają się one dwa razy w roku: we wrześniu pod nazwą „Back to school” oraz w grudniu jako „Winter auctions”. Aukcje są “publiczne” dla wszystkich pracowników, którzy mają do nich dostęp.
Powyższy schemat ilustruje ogólny przebieg procesu wyprzedażowego w firmie Lingaro. Wewnątrz firmy wyznaczany jest specjalista ds. IT, odpowiedzialny za kompleksowy proces wyprzedażowy. Jego zadania obejmują przygotowanie sprzętu wraz z fotografiami i opisami, a następnie umieszczenie aukcji w systemie. Po zakończeniu aukcji (w przypadku zakupu), specjalista przygotowuje sprzęt do wydania, zazwyczaj w formie odbioru osobistego (lub w wyjątkowych sytuacjach – wysyłki). Po finalizacji procesu, taka osoba generuje również raporty sprzedażowe.
Korzystając z możliwości oferowanych przez platformę KupTam.pl, Lingaro zdecydowało się również na dodatkową wyprzedaż mebli, podczas zmiany lokalizacji biura.
Efekt biznesowy
Wdrożony proces recommerce wpisuje się w ideę zrównoważonego rozwoju. Pozwala na wydłużenie cyklu życia sprzętu elektronicznego, co ogranicza generowanie odpadów i zmniejsza obciążenie środowiska naturalnego. Produkcja 1 nowego laptopa generuje ślad węglowy o szacunkowej wartości co najmniej 200 kilogramów CO2e (równoważnik dwutlenku węgla), zatem ponowne użycie 450 laptopów w celach prywatnych (zamiast ich utylizacji) pozwala na zaoszczędzenie szacunkowo 90 ton CO2e dla środowiska.
Ponadto wdrożenie wyprzedaży pracowniczych pozwoliło firmie Lingaro:
- Uniknąć niepotrzebnego kosztu utylizacji zamortyzowanego sprzętu komputerowego.
- Wygenerować dodatkowe przychody ze zbycia niepotrzebnego sprzętu.
- Wzmocnić zadowolenie pracowników z okazyjnych zakupów w pełni wartościowego sprzętu.
Co więcej, wyprzedaż mebli wśród pracowników pozwoliła w skuteczny i efektywny sposób rozwiązać problem utylizacji mebli, generując jednocześnie dodatkowy przychód w wysokości ok. 20 000 zł dla firmy.
Kuptam.pl umożliwiło firmie szybkie i łatwe zorganizowanie sprzedaży mebli, zapewniając pracownikom możliwość zakupu przedmiotów w rozsądnych cenach, jednocześnie przynosząc korzyści firmie.
90T
CO2e
zaoszczędzone dla środowiska
450 szt.
sprzętu rocznie
w wyprzedażach pracowniczych
> 250 tys. zł
przychodu rocznie
ze sprzedanego sprzętu oraz mebli
Umów się na spotkanie, aby dowiedzieć się, jak wdrożyć zrównoważone i opłacalne rozwiązanie REcommerce, podobne do Lingaro. Ograniczaj ślad węglowy, generuj dodatkowe przychody i zadowól swoich pracowników!
Referencje
Współpraca z INNOKREA była pozytywnym doświadczeniem dla Lingaro. Ich szybkie, profesjonalne i niezawodne wdrożenie platformy aukcyjnej spełniło nasze oczekiwania. Płynna integracja pozwoliła naszemu zespołowi bez problemu poruszać się po platformie i korzystać z niej bez konieczności intensywnego szkolenia. Polecamy współpracę z INNOKREA każdemu, kto poszukuje najwyższej klasy rozwiązania aukcyjnego.
Artur Placha
IT & Security Director at Lingaro
Poznaj inne historie udanych projektów dla naszych klientów:
Oprogramowanie do testowania systemów wyznaczających trasy i opłaty dla pasażerów
Dowiedz się więcejKontakt
Masz pomysł na projekt?
Wypełnij formularz i uzyskaj bezpłatną konsultację!
W INNOKREA jesteśmy dumni z tworzenia innowacyjnych rozwiązań i dedykowanego oprogramowania dostosowanego do unikalnych potrzeb naszych klientów. Dzięki zespołowi ponad 25 wykwalifikowanych inżynierów biegłych w ponad 100 technologiach, zapewniamy najwyższą jakość, zdobywając zaufanie ponad 100 klientów na całym świecie, a wszystko to poparte naszą odznaką jakości ISO 9001. Naszym głównym celem jest poszerzanie możliwości w zakresie inżynierii produktów, dostarczając najnowocześniejsze rozwiązania, które napędzają sukces firm z różnych branż.
Tomasz Klajbor
CEO w INNOKREA