Oprogramowanie do testowania systemów wyznaczających trasy i opłaty dla pasażerów
Dowiedz się więcej

Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 września 2005 roku w Warszawie. Spółka zatrudnia około 1500 specjalistów w Polsce i za granicą. Przedsiębiorstwo wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania i prezentacji danych. Specjalizuje się również w nowoczesnych technologiach, takich jak Data Science, AI czy e-commerce.
Głównym wyzwaniem firmy Lingaro było zapewnienie efektywnego kanału sprzedaży aukcyjnej zamortyzowanego sprzętu komputerowego na rzecz pracowników firmy. Lingaro potrzebowało narzędzia, które pozwoli na wprowadzenie długotrwałego procesu recommerce*, by nadać starym urządzeniom nowe życie.
*Recommerce to praktyka kupowania i sprzedawania używanych (w pełni wartościowych) towarów za pośrednictwem platformy e-commerce utworzonej tylko w tym celu.
LINGARO zdecydowało się na skorzystanie z platformy do wyprzedaży wewnętrznych KupTam.pl.
Wyprzedaże Lingaro organizowane są dla polskiego oddziału firmy i gromadzą około 800 osób chętnych do zakupu zamortyzowanego sprzętu elektronicznego. Odbywają się one dwa razy w roku: we wrześniu pod nazwą „Back to school” oraz w grudniu jako „Winter auctions”. Aukcje są “publiczne” dla wszystkich pracowników, którzy mają do nich dostęp.
Powyższy schemat ilustruje ogólny przebieg procesu wyprzedażowego w firmie Lingaro. Wewnątrz firmy wyznaczany jest specjalista ds. IT, odpowiedzialny za kompleksowy proces wyprzedażowy. Jego zadania obejmują przygotowanie sprzętu wraz z fotografiami i opisami, a następnie umieszczenie aukcji w systemie. Po zakończeniu aukcji (w przypadku zakupu), specjalista przygotowuje sprzęt do wydania, zazwyczaj w formie odbioru osobistego (lub w wyjątkowych sytuacjach – wysyłki). Po finalizacji procesu, taka osoba generuje również raporty sprzedażowe.
Korzystając z możliwości oferowanych przez platformę KupTam.pl, Lingaro zdecydowało się również na dodatkową wyprzedaż mebli, podczas zmiany lokalizacji biura.
Wdrożony proces recommerce wpisuje się w ideę zrównoważonego rozwoju. Pozwala na wydłużenie cyklu życia sprzętu elektronicznego, co ogranicza generowanie odpadów i zmniejsza obciążenie środowiska naturalnego. Produkcja 1 nowego laptopa generuje ślad węglowy o szacunkowej wartości co najmniej 200 kilogramów CO2e (równoważnik dwutlenku węgla), zatem ponowne użycie 450 laptopów w celach prywatnych (zamiast ich utylizacji) pozwala na zaoszczędzenie szacunkowo 90 ton CO2e dla środowiska.
Ponadto wdrożenie wyprzedaży pracowniczych pozwoliło firmie Lingaro:
Co więcej, wyprzedaż mebli wśród pracowników pozwoliła w skuteczny i efektywny sposób rozwiązać problem utylizacji mebli, generując jednocześnie dodatkowy przychód w wysokości ok. 20 000 zł dla firmy.
Kuptam.pl umożliwiło firmie szybkie i łatwe zorganizowanie sprzedaży mebli, zapewniając pracownikom możliwość zakupu przedmiotów w rozsądnych cenach, jednocześnie przynosząc korzyści firmie.
90T
CO2e
zaoszczędzone dla środowiska
450 szt.
sprzętu rocznie
w wyprzedażach pracowniczych
> 250 tys. zł
przychodu rocznie
ze sprzedanego sprzętu oraz mebli
Umów się na spotkanie, aby dowiedzieć się, jak wdrożyć zrównoważone i opłacalne rozwiązanie REcommerce, podobne do Lingaro. Ograniczaj ślad węglowy, generuj dodatkowe przychody i zadowól swoich pracowników!
Referencje
Współpraca z INNOKREA była pozytywnym doświadczeniem dla Lingaro. Ich szybkie, profesjonalne i niezawodne wdrożenie platformy aukcyjnej spełniło nasze oczekiwania. Płynna integracja pozwoliła naszemu zespołowi bez problemu poruszać się po platformie i korzystać z niej bez konieczności intensywnego szkolenia. Polecamy współpracę z INNOKREA każdemu, kto poszukuje najwyższej klasy rozwiązania aukcyjnego.
Artur Placha
IT & Security Director at Lingaro
Oprogramowanie do testowania systemów wyznaczających trasy i opłaty dla pasażerów
Dowiedz się więcejPrzejęcie wsparcia technologicznego oraz rebranding serwisów grupy portali ogłoszeniowych
Dowiedz się więcejDigitalizacja, unowocześnienie oraz nowe funkcje dla kanału hurtowej sprzedaży aut poleasingowych
Dowiedz się więcejKontakt
Wypełnij formularz i uzyskaj bezpłatną konsultację!
W INNOKREA jesteśmy dumni z tworzenia innowacyjnych rozwiązań i dedykowanego oprogramowania dostosowanego do unikalnych potrzeb naszych klientów. Dzięki zespołowi ponad 25 wykwalifikowanych inżynierów biegłych w ponad 100 technologiach, zapewniamy najwyższą jakość, zdobywając zaufanie ponad 100 klientów na całym świecie, a wszystko to poparte naszą odznaką jakości ISO 9001. Naszym głównym celem jest poszerzanie możliwości w zakresie inżynierii produktów, dostarczając najnowocześniejsze rozwiązania, które napędzają sukces firm z różnych branż.
Tomasz Klajbor
CEO w INNOKREA